تعداد بازدید: 1796

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 شهريور 1384-0:0

دفتر چهارم"درگستره مازندران"منتشر شد

اين کتاب حاصل کوشش زين العابدين درگاهي و محسن علي نژاد قمي است.


پس از خاموشي مجموعه کتاب هاي "در قلمرو مازندران"و کوچ کوشنده آن به اروپا،درگاهي و بينايي-دو پژوهشگر مازندراني-برآن شدند در همان راستا،"درگستره مازندران-را چاپ و پخش کنند.

تا کنون 3دفتر از اين مجموعه مقاله ها پخش  و اينک دفتر چهارم به بازار نشر عرضه شده است.در دفتر چهارم قوام الدين بينايي به سبب پاره اي مشکلات، جاي خود را به محسن علي نژاد قمي-مديربابلي نشر رسانش-داده است.

کوشندگان، هدف از انتشار اين مجموعه را فراهم کردن بستري براي انديشمندان و محققاني که به بنيادهاي فرهنگ بومي عشق مي ورزند، اعلام کرده اند.

در دفتر چهارم در گستره،گفت و گويي با صمصام الدين علامه-فرهنگي و نويسنده پيس کسوت تنکابني-صورت گرفته،مقاله اي از دکتر پيروز مجتهدزاده-مدير نوري مرکز مطالعات استراتژيک لندن- چاپ ، چند شعر از کيوس گوران-شاعر بنام پخش و نقدي از"بزرگ مازني" در رابطه با موسيقي مازندران منتشر شده است.اين نقد-گزارش که به موسيقي مازندراني در سال هاي1368 تا 1382 مي پردازد،در واقع بخش دوم دوگانه ي "بزرگ مازني" است که پاره ي نخست آن به 10 سال شعر مازندراني اختصاص داشت که در دفتر سوم درگستره انتشار يافت.

مقاله هاي ديگر مجموعه به اين شرح است:

ادبيات:باز خواني چند بومي سرود(روح الله مهدي پور عمراني - آمل) و نگاهي به از کنگلو تا کومه هاي دور(حسن وسگري-ساري)

تاريخ:ابوالحسن مامطيري(يوسف الهي-بابل)؛ حملات روس ها به تبرستان در زمان علويان(علي اصغر مشکيني-بجنورد)؛ چند نکته درباره کجور(محمد داودي درزي-نوشهر)؛ خاطرات عطا خان معين لشکر- زين العابدين درگاهي-قائم شهر)؛ صاحب منصبان مازندران در عصر افشاريه و زنديه(علي اکبر عنايتي-ساري)؛ ميرزا موسي حکيم باشي(صمصام الدين علامه-تنکابن)

گنجينه اسناد:معرفي چند سند از ساري(دکتر محمود يزدي مطلق-استاد د انشگاه فردوسي مشهد)؛معرفي چند سند از غرب مازندران(امين نعيمايي عالي)

نقد و نگاه:نقدي بر کتاب اميري سرايان مازندران(احمدعلي عنايتي-قائم شهر)

معرفي کتاب:(محسن علي نژادقمي-بابل)

دفتر چهارم درگستره مازندران که به وسيله نشر رسانش منتشر شده، داراي184 صفحه و قيمت مناسب 1500 تومان است که از تابستان امسال در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

براي آشنايي با کتاب هاي ديگر نويسندگان مازندراني به اين نشاني برويد:

http://www.babolnet.com/books



    ©2013 APG.ir